16:02 Подолання стресу в сучасних умовах | |
Життя сучасної людини неможливо уявити без стресових ситуацій. Події, які останнім часом відбуваються, виступають додатковим чинником, що сприяє до виникнення стресів у дітей та дорослих. Дорослі перебувають у шоковому стані і не приховують його від дітей. Педагоги та батьки часто не знають, як мають поводитися з дітьми, щоб правильно прокоментувати нинішній суспільний конфлікт. Сильні переживання, особливо тривалі, залишають глибокий слід у дитячих душах, діти гостро реагують на неспокій дорослих та інші ознаки руйнації усталеного світу, адже їм для повноцінного розвитку необхідний емоційний комфорт і стабільність у родині та суспільстві. Щоб уберегти юних громадянин від шкідливих потрясінь, маємо, насамперед, контролювати власні емоції і поведінку, дбаючи про позитивну психологічну атмосферу і вдома, і в школі. Психологічною службою району було розроблено низку порад, які допоможуть дорослим зберегти психіку дитини від надмірних перевантажень і сформувати імунітет до негативних впливів у періоди загострення соціальних конфліктів. Радимо дотримуватися їх у повсякденні. 1. Педагоги і батьки мають бути носіями життєвого оптимізму, гарантами безпеки і благополуччя дитини, формувати позитивне світосприйняття, необхідне для її повноцінного розвитку. 2. Попри будь-які колізії дорослого життя треба створювати в родині та школі спокійну «світлу» атмосферу, сповнену позитивних життєствердних настроїв. 3. Поводьтеся розважливо, помірковано, гасячи власні пристрасті. Не ведіть дискусій, зокрема й політичні, у присутності дітей. Не нав’язуйте їм своїх переконань і не критикуйте погляди їхніх батьків. 4. Ні в якому разі не можна залучати дітей до небезпечних масових акцій. 5. Тривожну для дітей інформацію слід дозувати, пом’якшувати, заспокоюючи й підбадьорюючи їх, запевняючи, що з будь-якої ситуації є вихід. 6. Про події, що схвилювали дитину, говоріть миролюбно й мудро, аналізуйте й пояснюйте їх об’єктивно, засуджуючи прояви агресії та вандалізму як такі. 7. Обговорюючи ситуацію, переключайте увагу дітей з негативних фактів на позитивні. Прикладом може бути величезна людська самовідданість, взаємодопомога. 8. Малюйте дитині світ не чорно-білим (поганий-добрий), а різнобарвним. Вчіть розглядати кожне явище в природі та суспільстві з різних боків і точок зору. 9. Не забороняйте дітям відтворювати враження в іграх, що допомагає зняти стрес, а спрямуйте ці ігри у мирне русло. 10.Щоб послабити психічне напруження дітей у складні періоди якнайчастіше залучайте їх до цікавих спільних справ, гуртків. 11.Виховуйте повагу, толерантність і терплячість до інших, незалежно від симпатій. Учіть засуджувати не людину, а недобрий вчинок, роблячи це без агресій. Для проведення індивідуальної і групової роботи з учасниками та постраждалими внаслідок конфліктних подій на базі загальноосвітніх навчальних закладів району працюють пункти психологічної допомоги та мобільні групи практичних психологів.
Мікель М.Ю., методист РМК відділу освіти райдержадміністрації
| |
|
Всього коментарів: 0 | |